Tillsammans är man mindre ensam.

image186

Det här en av mina absoluta favoriter när det gäller böcker.
Anna Gavalda´s Tillsammans är man mindre ensam

Beskrivningar som gör att man lätt kan föreställa sig personerna och platserna,
känslor som gör en glad, ledsen och glad i själen.
Absolut läsvärd om man gillar böcker,
faller kanske inte dirket in i mitt fack över val av böcker,
men oj så glad jag är att jag läste den.

Det är ingen bok jag tycker man ska läsa på tåget till jobbet el skolan, utan jag tycker att boken förtjänas att sträckläsas, för att den ska ge en rätt känsla. Stäckläste den våren 06 och jag blev kär, läste den för några veckor sedan igen eftersom jag tänkte se filmen och läste den då inte i stäck. Det gjorde den inte rättvis.
Filmen är också väldigt bra, personerna stämde överens med bilderna min hjärna skapat och platserna gjorde den rättvis även om det inte riktigt stämde.

Så vill du dricka mycket te och bara mysa, köp den, sätt dig i soffan och njut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback