Lördag 6.e

Idag är det Annes 20årsdag grattis!

Vaknade innan väckarklockan imorse, det händer ju inte varje dag.
Inte för att jag nu ställt klockan på länge.
Upp och åt frulle och grundsminkade mig, sen begav jag mig mot sickla.
In på jobbet och sminkade klart mig,
ni förstår, varje månad har vi olika "looker" på jobbet,
månadens look är en sminkning i blå ton,
och eftersom jag inte har något av sminket hemma har jag inte mycket annat val, än att sminka mig på jobbet.
och eftersom allt går i blått, lade jag självklart ett lager blå mascara över mitt svarta lager för snyggare effekt.

Mitt schema på äldreboendet tog slut igår, nu är jag återigen tillbaka på ruta ett,
att jaga jobb, alltid samma visa. alltid samma stress, alltid samma "jag duger inte till"-känsla.

Nu blir det te och läsning av min nya bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback