Insikter och tankar.

Jag har i dagarna som varit kommit till insikt att jag är ganska missnöjd med mitt liv egentligen. När jag stod i hallen i östersund sista gången och kände i kroppen att det nu var dags att lämna allt, då var jag lycklig.
Lycklig över att jag tagit mitt förnuft till fånga, och faktiskt gjort någonting. Min kropp hade i flera månader signalerat till min hjärna att det var dags för förändringar. Men dom är oftast ganska svåra att göra.
Men som sagt, när jag kom ner hit till stockholm hade jag sååå stora förväntningar av livet. Jag längtade efter att få använda min hjärna till att lära mig nya saker och att utvecklas på så många sätt. Besviken blev jag när jag insåg att utan kontakter var det ej lätt att finna ett jobb, om man inte vill jobba svart vill säga.
Och sen kom jobbet på äldreboendet och jag var lycklig hela förra sommaren. Mr Smiles dansade in i min hjärna och förgyllde mina dagar med sitt leende. Arbetet flöt på bra och pengarna började rulla. Sen kom skolan och hjärnan fick visa vad den gick för. Jobbade gjorde jag på helgerna. Sen i december arbetade jag fullkomligt arslet av mig, men det var det värt. Men sen ju närmare våren kom desto mindre jobb blev det. Och många människor förstår mig nog när jag säger att det är tråkigt att vara ledig om man inte har pengar att leva på när man är ledig.
Så här i dagarna slog det mig, att jag snarare backat i min utveckling. Ett år och ändå stampar jag fortfarande på samma ställe. Ännu letar jag efter en lägenhet, och ett jobb.
 
Ibland kan jag verkligen fundera på varför alla mina förr så positiva tankar bytts ut mot betydligt mörkare nyanser.

Kommentarer
Postat av: Kickan

Haha och jag som får lust att flytta till stockholm av din blogg =) ska vi byta liv ett tag?

2007-05-30 @ 00:49:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback