Akassan finns inte.

Igår var det en otroligt stressig dag för mig. I all hast kom jag på att jag var tvungen att åka och sola innan jobbet, skyndade mig dit och sen tillbaka till jobbet där jag fortsatte stressa. Efter jobbet varjag tvungen att försöka få bort sminken och göra om det lite snabbt. In till stan för en öl på mest. Kom på att jag inte hade ätit på hela dagen så jag drack två öl och sen for jag hem.
Idag är jag less på att vara ledig, och arg på mig själv för att jag inte jobbar mycket och sparar mycket pengar, istället har jag på senaste tiden varit hemma mycket och spenderat för mycket pengar. Skärpning!

Kan förresten också meddela att akassan inte verkar finnas. Varje gång jag skickar in ett brev får jag minst ett tillbaka, och under denna brevväxling som har tagit ca ett halvår av mitt liv har jag inte sett en enda krona från Akassan. Frågan jag ställer mig: Varför betala ofantliga pengar till akassan om man sen när man är arbetslös inte kan få tillbaka någonting.
Imorgon ska jag återigen ge mig in i akassan otroligt långa kö system, jag måste verkligen ta mig ett snack med min handledare. Om man har rätt till akassa borde man också få ta del av den när arbete inte finns. Ruttet.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Chillar och dricker öl:) Du då?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback