Så fruktansvärt pinsamt.

Igår efter jobbet skulle jag åka in till stan och second-hand shoppa. Gick  och rafsade ihop lite kläder jag skulle prova. Provade allt och skulle bara testa en klänning innan jag var klar.
Klänningen var från 40-talet och väldigt vacker. Den gled på kroppen , men när jag fick på mig den såg jag hemsk ut. Så då började jag att ta av den, och efter jag fått den över brösten så satt den där! Det spelade ingen roll hur mycket jag drog och stretade, den hade fastnat vid armarna. Eftersom jag var helt själv fick jag ganska snabbt lite panik och stor lust att gråta en skvätt. Till sist bad jag en kille gå och hämta någon ur personalen. Knallröd var jag i ansiktet när det kom en tjej, hon trodde att hon skulle kunna få av mig klänningen genom att dra den över mitt huvud, men ganska snart insåg hon att det inte skulle gå. Så där stod jag och kände mig som

" en fryst micrad falukorv som kryper ur skinnet."

Tjejen måste ha trott jag var galen, men ni vet hur det är. Man ser någonting snyggt och även om det är lite svårt att få på sig saker brukar dom ju kunna sitta bra när dom väl är på plats. Men inte den här klänningen. Och nehj- den var inte i en förliten stolek men stoleken i sig var liten eller så var den inte beredd på mina bröst och armar.

Jag fick helt enkelt säga så här till tjejen

-" Jag betalar mer än gärna klänningen bara du hämtar en SAX och klipper ur mig."


Så så blev det, hon fick klippa ut mig ur klänningen. Kan ni tänka er något så förnedrande?!

Men efter ett samtal med Hannah så skrattade jag åt situationen..........
Men usch vad jag skämdes då...
Nu måste jag även hitta en ny secondhand affär, för där kan jag ju aldrig visa trynet igen.

Kommentarer
Postat av: Y

Hahahaha! Rätt hemskt då kan jag gissa, men rätt roligt i efterhand! :D

2006-05-11 @ 17:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback