Min Lediga dag.

Halv sju ringde väckarklockan, då var det dags att gå upp och göra fröken rolen sällskap vid frullen, sen när hon hade gått, gick jag och lade mig igen. Ställde väckarklockan och somnade (vilket jag inte trodde) och vaknade kanske om möjligt lika trött som halv sju. In i duschen, åt lite frulle och sen begav jag mig mot Ersta Sjukhus. Mina psorasisfläckar har blivit klart bättre sedan förra gången.
På vägen hem ringer mobilen, självklart är det jobbet som vill att jag ska hoppa in extra. Och eftrersom jag då är så snäll så hör jag mig själv säga, "självklart" Medans hjärnan tänker "okej, det var den lediga dagen som skulle spenderas med den bra boken"
Så nu är jag hemma och tänkte iaf läsa lite grann innan klockan blir halv fyra och då dags för avfärd.
Men samtidigt så jobbar jag ju faktiskt bara fem timmar, så det är inte hela världen. Plus att känslan att känna mig rik den 27 januari ökar med varje extra arbetspass jag tar på mig. OCh det är ju bra eftersom jag förmodligen kommer känna mig lika fattig som alltid den 28....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback